Ministry of Agrarian Policy and Food of Ukraine

Хто та як може отримати фінансову підтримку

1. Що означає поворотна допомога?

Це фінансова підтримка у визначеному розмірі, яку фермерське господарство зобов’язується повернути у зазначений у договорі термін, але не більше ніж на 5 років.

 

2. На що можна отримати фінансову підтримку?

Для придбання техніки, обладнання, поновлення обігових коштів, у тому числі для придбання маточного поголів’я сільськогосподарських тварин (телиць, нетелей, корів, свиноматок, ярок, вівцематок, кізочок та козоматок) та проведення оцінки відповідності виробництва органічної продукції (сировини), виробництва та переробки сільськогосподарської продукції, будівництва та реконструкції виробничих і невиробничих приміщень, для закладення багаторічних насаджень, розвитку кредитної та обслуговуючої кооперації, у тому числі для сплати пайових внесків до пайових фондів сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів, утворених фермерськими господарствами самостійно або разом з членами особистих селянських господарств, зрошення та меліорації земель.

 

3. Яку суму можливо отримати?

Фінансова підтримка на конкурсних засадах на поворотній основі надається у розмірі, що не перевищує 500 тис. гривень.

 

4. Під які гарантії видаються кошти?

Для забезпечення виконання зобов’язань фермерське господарство надає в заставу майно (рухоме, нерухоме).

 

5. Яку суму передбачено на 2017?

Відповідно до Закону України «Про Державний бюджет України на 2017 рік» для надання фінансової підтримки фермерським господарствам, за бюджетною програмою «Надання кредитів фермерським господарствам» передбачено 65 млн. гривень. У розрізі областей у розділі «Загальна інформація щодо Поворотної фінансової допомоги 2017».

 

6. Куди звертатися щоб отримати?

Для отримання фінансової підтримки на конкурсних засадах на поворотній основі необхідно звернутися до регіонального відділення Українського державного фонду підтримки фермерських господарств. Адреси та контакти відділень – у розділі «Дирекція та регіональні відділення».

 

7. Які документи потрібні?

Перелік документів у розділі «Перелік документів для участі у конкурсі».

 

8. Хто розглядає заявки?

Регіональні комісії проводять реєстрацію та перевірку поданих  документів і у разі їх відповідності реєструють фермерське господарство в журналі обліку реєстрації документів фермерських господарств, що претендують на отримання фінансової підтримки, та включають його до реєстру фермерських  господарств, що претендують на одержання фінансової підтримки.

До складу регіональної комісії входять два представники  структурних  підрозділів облдержадміністрацій, що забезпечує виконання функцій з питань агропромислового розвитку, два представники регіональних відділень Українського державного фонду підтримки фермерських господарств, один представник територіального органу Державної фінансової інспекції, п’ять представників регіонального представництва ВГО «Асоціація фермерів та приватних землевласників України», які рекомендовані Радою АФЗУ та не мають простроченої заборгованості перед Укрдержфондом.

Комісія розглядає реєстри, подані регіональними комісіями, та проводить конкурсний відбір.

До складу комісії входять два представники Мінагрополітики, два представники Українського державного фонду підтримки фермерських господарств, один представник Державної фінансової інспекції, по одному представнику від ВГО «Асоціація фермерів та приватних землевласників України», ГС «Аграрний союз України», ВГО «Союз учасників сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів», Національної асоціації сільськогосподарських дорадчих служб України та Федерації органічного руху України.

 

9. Коли потрібно повернути кошти?

Кошти наданої фінансової підтримки на поворотній основі  повертаються  протягом до 5 років, згідно графіку повернення, визначеному у договорі про надання фінансової підтримки фермерському господарству.